Okręty v2 wersja dla ułomów
: 2016-03-06, 14:22
1. Decydując się na budowę okrętu musimy mieć wolną stocznię. Więcej o stoczniach w temacie z prowincjami.
2. Okręty dzielą się na 6 klas, gdzie klasa 1 to najlżejsze małe stateczki, a 6 to wielkie pancerniki. Rozumiecie? Klasa 1 jest dostępna od początku, następne musimy odblokować w drzewku technologii.
3. Przy budowie statków potrzebna będzie pewna suma pieniężna (20 marek subintabulackich na klasę) i stali (5 punktów tego surowca na klasę).
Ponadto...
Podstawowa tabelka:
[table]
@Surowiec |@S1/S2 |@K1 |@K2 | @T1/T2 |@A1 |@A2 |@P. |@W.;
@Stal |@3/3 |@7 |@7 | @4/0 |@3 |@4|@2 |@4;
@Tytan|@2/3 |@10 |@6 | @3/-1 |@5 |@4 |@2 |@3;
@Wanad | @3/4 |@7 |@10 | @4/1 |@4 |@4 |@2 |@3;
@Nikiel | @4/3 |@9 |@8 | @2/-2 |@2 |@3 |@4 |@4;
@Molibden | @5/2 |@7 |@9 | @5/1 |@3 |@4 |@3 |@4;
@Aluminium | @3/2 |@6 |@5 | @6/2 |@2 |@2 |@1 |@1;
@Wolfram | @2/4 |@8 |@7 | @3/0 |@4 |@5 |@3 |@4;
@Żelazo | @2/1 |@5 |@7 | @4/-2 |@2 |@2 |@1 |@6;
[/table]
A teraz wykonujcie punkt po punkcie:
4. Do każdego współczynnika (S1/S2, K1, K2, T1/T2, A1, A2 i P) z WYŁĄCZENIEM W wybieramy jeden z ośmiu metali (stal, tytan, wanad, nikiel, molibden, aluminium, wolfram, żelazo).
5. Wybraliśmy? No to przeprowadźmy poniższe obliczenia:
HP: (metal (K1) + metal (K2) - metal (T1)) x metal (S1) + klasa x (10-T1)
Pancerz: metal (A1) x metal (A2) + metal (S2) x metal (P) + klasa x metal (S2)
To powinno wyglądać tak:
HP: (stal (7) + nikiel (8) - wanad (4)) x metal (3) + klasa (4) x (10-4) = 33 + 24 = 57
Pancerz: tytan (5) x molibden (4) + wanad (4) x wolfram (3) + klasa (4) x wanad (4) = 20 + 12 + 16 = 48
Prawda, że proste?
6. Obliczamy wagę:
Waga:(metal (S) + metal (K1) + metal (K2) + metal (T) + metal (A1) + metal (A2) + metal (P)) x klasa
Np:
Waga: (wanad (3) + stal (4) + nikiel (4) + wanad (3) + tytan(3) + molibden (4) + wolfram(4)) x klasa (4) = 25 x 4 = 100
DLA PRZYPOMNIENIA:
HP oznacza jaką żywotnością może poszczycić się nasz okręt. No chyba nie muszę nic dodawać?
Pancerz określa o ile procentowo mniejsze będą zadawane okrętowi obrażenia. Pancerz o wartości 50 zmniejszy zadane obrażenia o 50%.
Waga potrzebna będzie do ustalenia maksymalnej prędkości i zwrotności statku.
7. 7 surowców, które zostały wykorzystane mnożymy razy klasę okrętu i dodajemy do kosztów statku.
8. Zrobione? Super, mamy nasz kadłub. Teraz zajmijmy się jego uzbrojeniem.
Zacznijmy od tego, że ilość uzbrojenia zależy od klasy na jaką się zdecydowaliśmy:
2. Okręty dzielą się na 6 klas, gdzie klasa 1 to najlżejsze małe stateczki, a 6 to wielkie pancerniki. Rozumiecie? Klasa 1 jest dostępna od początku, następne musimy odblokować w drzewku technologii.
3. Przy budowie statków potrzebna będzie pewna suma pieniężna (20 marek subintabulackich na klasę) i stali (5 punktów tego surowca na klasę).
Ponadto...
Podstawowa tabelka:
[table]
@Surowiec |@S1/S2 |@K1 |@K2 | @T1/T2 |@A1 |@A2 |@P. |@W.;
@Stal |@3/3 |@7 |@7 | @4/0 |@3 |@4|@2 |@4;
@Tytan|@2/3 |@10 |@6 | @3/-1 |@5 |@4 |@2 |@3;
@Wanad | @3/4 |@7 |@10 | @4/1 |@4 |@4 |@2 |@3;
@Nikiel | @4/3 |@9 |@8 | @2/-2 |@2 |@3 |@4 |@4;
@Molibden | @5/2 |@7 |@9 | @5/1 |@3 |@4 |@3 |@4;
@Aluminium | @3/2 |@6 |@5 | @6/2 |@2 |@2 |@1 |@1;
@Wolfram | @2/4 |@8 |@7 | @3/0 |@4 |@5 |@3 |@4;
@Żelazo | @2/1 |@5 |@7 | @4/-2 |@2 |@2 |@1 |@6;
[/table]
A teraz wykonujcie punkt po punkcie:
4. Do każdego współczynnika (S1/S2, K1, K2, T1/T2, A1, A2 i P) z WYŁĄCZENIEM W wybieramy jeden z ośmiu metali (stal, tytan, wanad, nikiel, molibden, aluminium, wolfram, żelazo).
5. Wybraliśmy? No to przeprowadźmy poniższe obliczenia:
HP: (metal (K1) + metal (K2) - metal (T1)) x metal (S1) + klasa x (10-T1)
Pancerz: metal (A1) x metal (A2) + metal (S2) x metal (P) + klasa x metal (S2)
To powinno wyglądać tak:
HP: (stal (7) + nikiel (8) - wanad (4)) x metal (3) + klasa (4) x (10-4) = 33 + 24 = 57
Pancerz: tytan (5) x molibden (4) + wanad (4) x wolfram (3) + klasa (4) x wanad (4) = 20 + 12 + 16 = 48
Prawda, że proste?
6. Obliczamy wagę:
Waga:(metal (S) + metal (K1) + metal (K2) + metal (T) + metal (A1) + metal (A2) + metal (P)) x klasa
Np:
Waga: (wanad (3) + stal (4) + nikiel (4) + wanad (3) + tytan(3) + molibden (4) + wolfram(4)) x klasa (4) = 25 x 4 = 100
DLA PRZYPOMNIENIA:
HP oznacza jaką żywotnością może poszczycić się nasz okręt. No chyba nie muszę nic dodawać?
Pancerz określa o ile procentowo mniejsze będą zadawane okrętowi obrażenia. Pancerz o wartości 50 zmniejszy zadane obrażenia o 50%.
Waga potrzebna będzie do ustalenia maksymalnej prędkości i zwrotności statku.
7. 7 surowców, które zostały wykorzystane mnożymy razy klasę okrętu i dodajemy do kosztów statku.
8. Zrobione? Super, mamy nasz kadłub. Teraz zajmijmy się jego uzbrojeniem.
Zacznijmy od tego, że ilość uzbrojenia zależy od klasy na jaką się zdecydowaliśmy: